Welcome!

Log Management Authors: Dana Gardner, Pat Romanski, Elizabeth White, David H Deans, Carmen Gonzalez

News Feed Item

L’USB 3.0 Promoter Group annonce que son connecteur USB Type C est prêt pour la production

L’USB 3.0 Promoter Group a annoncé aujourd’hui l’achèvement de la spécification USB Type C qui définit la prochaine génération de connecteurs USB. La spécification USB Type C établit un nouveau schéma de câble et de connecteur personnalisé pour s’adapter aux conceptions des appareils mobiles, tout en étant assez robuste pour les ordinateurs portables et les tablettes. Avec cette version, la spécification a été transférée pendant l’USB Implementers Forum (USB-IF) pour la gestion continue et l’établissement d’un programme de conformité et de certification. La spécification peut être téléchargée sur le site USB-IF www.usb.org.

« L’intérêt pour le connecteur USB Type C a été non seulement mondial mais aussi transsectoriel », a déclaré Brad Saunders, président du USB 3.0 Promoter Group. « Les représentants des secteurs des PC, du mobile, de l’automobile et IoT ont attendu cette nouvelle norme avec beaucoup d’impatience. Cette spécification est la culmination d’un effort collaboratif extensif parmi les leaders du secteur dans le but de normaliser la prochaine génération de connecteurs USB en tant que solution robuste et durable ».

La spécification USB Type C définit le facteur de forme physique du câble et connecteur USB Type C ainsi que les exigences fonctionnelles en termes de détection et de gestion des connexions USB sur une architecture de câblage extensible. Ce nouveau câble et connecteur assure une performance USB à une vitesse SuperSpeed USB 10 Gbps (USB 3.1) et une USB Power Delivery allant jusqu’à 100 W.

Les caractéristiques principales du connecteur USB Type C sont les suivantes :

  • Une conception entièrement nouvelle

    • Personnalisé pour les conceptions de produit émergentes
    • Assez robuste pour les ordinateurs portables et les tablettes ; assez mince pour les téléphones mobiles
    • Taille semblable à celle de l’USB 2.0 Micro-B
  • Utilisabilité optimisée

    • Orientation de la prise et direction du câble réversibles
  • Prise en charge d’une recharge évolutive
  • Extensibilité future

    • Conçu pour prendre en charge les besoins futurs en termes de performance USB
  • Spécifications mécaniques :

    • Ouverture du réceptacle : ~8,4 mm x ~2,6 mm
    • Durabilité : 10 000 cycles
    • Fonctionnalités d’atténuation EMI et RFI améliorées
    • Capacité de transmission de puissance : 3A pour câbles standard et 5A pour connecteurs

La nouvelle prise et le nouveau réceptacle USB Type C ne seront pas accouplés directement aux prises et aux réceptacles USB existants (Type A, Type B, Micro-B, etc.) ; toutefois, la spécification USB Type C définit des câbles et adaptateurs passifs nouveaux à existants pour permettre aux consommateurs d’utiliser le nouveau connecteur avec leurs produits existants.

« L’USB a le luxe de la familiarité et de la confiance du consommateur et, à l’heure où nous adaptons la technologie pour l’avenir, nous sommes engagés à maintenir la promesse de la marque USB avec ce nouveau connecteur USB Type C et son câble », a confié pour sa part Jeff Ravencraft, président et directeur de l’exploitation d’USB-IF. « USB-IF œuvre pour établir des tests de certification et de conformité permettant aux consommateurs d’avoir la même confiance dans la prochaine génération de technologie USB certifiée ».

Fourniture d’une solution à un seul câble au secteur

La sortie de la spécification USB Type C est la pièce finale dans le développement d’une solution à un seul câble. La combinaison d’une vitesse SuperSpeed USB 10 Gbps et d’une USB Power Delivery allant jusqu’à 100 W avec le connecteur USB Type C mince et convivial offre des possibilités illimitées. Un exemple de cas d’utilisation idéal est une solution de docking comportant une connexion de câble USB Type C unique pour ancrer et alimenter votre PC, et un concentrateur dans la station d’ancrage pouvant connecter de multiples écrans diffusant une vidéo en continu avec une bande passante supplémentaire disponible pour de nombreuses autres fonctions. USB est une solution adaptable suffisamment flexible pour convenir aux exigences diverses des consommateurs.

Les développeurs désireux d’implémenter la nouvelle spécification USB Type C auront l’occasion d’obtenir des détails techniques aux conférences de développeurs en cours de préparation. Des détails et des instructions sur l’enregistrement à ces conférences seront publiés sur www.usb.org.

Citations de référence

« Outre la tendance vers des appareils plus compacts et plus mobiles réduisant la taille des connecteurs, les clients exigent des solutions de connectivité caractérisées par leur convivialité, une excellente performance et une grande fiabilité », a ajouté Tom Bonola, HP Fellow et chef de la technologie, Business Personal Systems, HP. « HP s’engage à adopter le nouveau connecteur USB Type C de façon à répondre à toutes ces exigences tout en prenant en charge la gamme intégrale des dispositifs USB et en ouvrant la voie à des innovations futures dans le but de créer et d’offrir une valeur et une expérience supérieures au consommateur ».

« Cette prochaine génération de technologie USB ouvre la porte à l’invention d’une classe d’appareils super minces et entièrement nouveaux que les consommateurs n’ont encore jamais vus », a expliqué Alex Peleg, vice-président du groupe d’ingénierie de plateforme d’Intel Corporation. « Le connecteur USB Type C, combiné à une puissance et des données haute performance, est la solution à un seul câble idéale pour tous les appareils, maintenant et au cours des années à venir ».

« Microsoft voit cette nouvelle interface USB Type C devenir la norme industrielle de prochaine génération pour une connectivité locale câblée à grande vitesse », a indiqué Ilan Spillinger, vice-président de groupe pour la technologie et le silicium dans le Devices Group de Microsoft. « Elle rendra l’expérience du consommateur plus intuitive grâce à ses conceptions d’orientation de prise et de direction de câble réversibles. Ce nouvel USB Type C permet également des vitesses de données et des capacités de transmission de puissance radicalement supérieures par rapport aux méthodes existantes. En tant qu’acteur clé du secteur à l’origine de la nouvelle conception, Microsoft considère qu’il s’agit là d’une étape importante dans le développement de l’écosystème de l’électronique grand public ».

« Renesas félicite le USB 3.0 Promoter Group et USB-IF pour l’achèvement de la nouvelle spécification USB Type C », a déclaré Ichiro Tomioka, vice-président et chef de la division des activités OA & ICT chez Renesas Electronics Corporation. « En tant que membre du USB Promoter Group depuis 20 ans, Renesas considère que cette nouvelle spécification peut étendre encore les capacités de l’interface USB sur de nombreux marchés verticaux, y compris les applications industrielles et automobiles ».

« Le connecteur USB Type C est un développement majeur qui combine une communication à grande vitesse de 10 Gbps à une capacité de recharge pouvant atteindre 100 W, tout en consolidant de nombreux câbles en un seul câble robuste avec une orientation de prise et une direction de câble réversibles améliorant de manière significative l’expérience de l’utilisateur », a indiqué quant à lui Joel Huloux, directeur, normalisation et alliances industrielles, chez STMicroelectronics. « Le câble USB Type C répond aux besoins futurs et, en déplacement ou au bureau, fraye le chemin pour de nouvelles applications excitantes dans le domaine de la distribution de puissance CC dans les bâtiments, la transmission vidéo, la prise en charge d’accessoires et l’accélération de la vitesse des communications ».

« De nombreux produits bénéficieront de la performance et de la flexibilité accrues que procure le connecteur USB Type C », déclare Roland Sperlich, chef de produit, interfaces informatiques et grand public IT. « La vague de produits USB Type C à venir offrira des capacités étendues tout en simplifiant l’expérience de l’utilisateur ».

À propos de l’USB 3.0 Promoter Group

L’USB 3.0 Promoter Group, constitué de Hewlett-Packard Company, Intel Corporation, Microsoft Corporation, Renesas Electronics, STMicroelectronics et Texas Instruments, a développé la spécification USB 3.1 lancée en juillet 2013. Outre le maintien et l’optimisation de cette spécification, l’USB 3.0 Promoter Group développe des addenda à la spécification pour étendre ou adapter ses spécifications afin de prendre en charge un plus grand nombre de types de plateformes ou de cas d’utilisation où l’adoption de la technologie USB 3.1 sera avantageuse, offrant une expérience omniprésente et enrichie à l’utilisateur.

À propos d’USB-IF

L’organisation à but non lucratif USB Implementers Forum, Inc. a été créée pour fournir un forum et une plateforme de soutien pour la promotion et l’adoption de la technologie USB telles que définies dans les spécifications USB. USB-IF facilite le développement de dispositifs USB compatibles et de qualité supérieure via son programme de logo et de conformité et promeut les avantages de la technologie USB et la qualité des produits qui ont été validés par des tests de conformité. Pour de plus amples renseignements concernant, entre autres, la publication des produits et des annonces technologiques les plus récentes, veuillez consulter le site Web d’USB-IF sur www.usb.org.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
BnkToTheFuture.com is the largest online investment platform for investing in FinTech, Bitcoin and Blockchain companies. We believe the future of finance looks very different from the past and we aim to invest and provide trading opportunities for qualifying investors that want to build a portfolio in the sector in compliance with international financial regulations.
A strange thing is happening along the way to the Internet of Things, namely far too many devices to work with and manage. It has become clear that we'll need much higher efficiency user experiences that can allow us to more easily and scalably work with the thousands of devices that will soon be in each of our lives. Enter the conversational interface revolution, combining bots we can literally talk with, gesture to, and even direct with our thoughts, with embedded artificial intelligence, whic...
Imagine if you will, a retail floor so densely packed with sensors that they can pick up the movements of insects scurrying across a store aisle. Or a component of a piece of factory equipment so well-instrumented that its digital twin provides resolution down to the micrometer.
In his keynote at 18th Cloud Expo, Andrew Keys, Co-Founder of ConsenSys Enterprise, provided an overview of the evolution of the Internet and the Database and the future of their combination – the Blockchain. Andrew Keys is Co-Founder of ConsenSys Enterprise. He comes to ConsenSys Enterprise with capital markets, technology and entrepreneurial experience. Previously, he worked for UBS investment bank in equities analysis. Later, he was responsible for the creation and distribution of life settle...
Product connectivity goes hand and hand these days with increased use of personal data. New IoT devices are becoming more personalized than ever before. In his session at 22nd Cloud Expo | DXWorld Expo, Nicolas Fierro, CEO of MIMIR Blockchain Solutions, will discuss how in order to protect your data and privacy, IoT applications need to embrace Blockchain technology for a new level of product security never before seen - or needed.
Leading companies, from the Global Fortune 500 to the smallest companies, are adopting hybrid cloud as the path to business advantage. Hybrid cloud depends on cloud services and on-premises infrastructure working in unison. Successful implementations require new levels of data mobility, enabled by an automated and seamless flow across on-premises and cloud resources. In his general session at 21st Cloud Expo, Greg Tevis, an IBM Storage Software Technical Strategist and Customer Solution Architec...
Nordstrom is transforming the way that they do business and the cloud is the key to enabling speed and hyper personalized customer experiences. In his session at 21st Cloud Expo, Ken Schow, VP of Engineering at Nordstrom, discussed some of the key learnings and common pitfalls of large enterprises moving to the cloud. This includes strategies around choosing a cloud provider(s), architecture, and lessons learned. In addition, he covered some of the best practices for structured team migration an...
No hype cycles or predictions of a gazillion things here. IoT is here. You get it. You know your business and have great ideas for a business transformation strategy. What comes next? Time to make it happen. In his session at @ThingsExpo, Jay Mason, an Associate Partner of Analytics, IoT & Cybersecurity at M&S Consulting, presented a step-by-step plan to develop your technology implementation strategy. He also discussed the evaluation of communication standards and IoT messaging protocols, data...
Coca-Cola’s Google powered digital signage system lays the groundwork for a more valuable connection between Coke and its customers. Digital signs pair software with high-resolution displays so that a message can be changed instantly based on what the operator wants to communicate or sell. In their Day 3 Keynote at 21st Cloud Expo, Greg Chambers, Global Group Director, Digital Innovation, Coca-Cola, and Vidya Nagarajan, a Senior Product Manager at Google, discussed how from store operations and ...
In his session at 21st Cloud Expo, Raju Shreewastava, founder of Big Data Trunk, provided a fun and simple way to introduce Machine Leaning to anyone and everyone. He solved a machine learning problem and demonstrated an easy way to be able to do machine learning without even coding. Raju Shreewastava is the founder of Big Data Trunk (www.BigDataTrunk.com), a Big Data Training and consulting firm with offices in the United States. He previously led the data warehouse/business intelligence and B...
"IBM is really all in on blockchain. We take a look at sort of the history of blockchain ledger technologies. It started out with bitcoin, Ethereum, and IBM evaluated these particular blockchain technologies and found they were anonymous and permissionless and that many companies were looking for permissioned blockchain," stated René Bostic, Technical VP of the IBM Cloud Unit in North America, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Conventi...
When shopping for a new data processing platform for IoT solutions, many development teams want to be able to test-drive options before making a choice. Yet when evaluating an IoT solution, it’s simply not feasible to do so at scale with physical devices. Building a sensor simulator is the next best choice; however, generating a realistic simulation at very high TPS with ease of configurability is a formidable challenge. When dealing with multiple application or transport protocols, you would be...
Smart cities have the potential to change our lives at so many levels for citizens: less pollution, reduced parking obstacles, better health, education and more energy savings. Real-time data streaming and the Internet of Things (IoT) possess the power to turn this vision into a reality. However, most organizations today are building their data infrastructure to focus solely on addressing immediate business needs vs. a platform capable of quickly adapting emerging technologies to address future ...
We are given a desktop platform with Java 8 or Java 9 installed and seek to find a way to deploy high-performance Java applications that use Java 3D and/or Jogl without having to run an installer. We are subject to the constraint that the applications be signed and deployed so that they can be run in a trusted environment (i.e., outside of the sandbox). Further, we seek to do this in a way that does not depend on bundling a JRE with our applications, as this makes downloads and installations rat...
Widespread fragmentation is stalling the growth of the IIoT and making it difficult for partners to work together. The number of software platforms, apps, hardware and connectivity standards is creating paralysis among businesses that are afraid of being locked into a solution. EdgeX Foundry is unifying the community around a common IoT edge framework and an ecosystem of interoperable components.
DX World EXPO, LLC, a Lighthouse Point, Florida-based startup trade show producer and the creator of "DXWorldEXPO® - Digital Transformation Conference & Expo" has announced its executive management team. The team is headed by Levent Selamoglu, who has been named CEO. "Now is the time for a truly global DX event, to bring together the leading minds from the technology world in a conversation about Digital Transformation," he said in making the announcement.
In this strange new world where more and more power is drawn from business technology, companies are effectively straddling two paths on the road to innovation and transformation into digital enterprises. The first path is the heritage trail – with “legacy” technology forming the background. Here, extant technologies are transformed by core IT teams to provide more API-driven approaches. Legacy systems can restrict companies that are transitioning into digital enterprises. To truly become a lead...
Digital Transformation (DX) is not a "one-size-fits all" strategy. Each organization needs to develop its own unique, long-term DX plan. It must do so by realizing that we now live in a data-driven age, and that technologies such as Cloud Computing, Big Data, the IoT, Cognitive Computing, and Blockchain are only tools. In her general session at 21st Cloud Expo, Rebecca Wanta explained how the strategy must focus on DX and include a commitment from top management to create great IT jobs, monitor ...
"Cloud Academy is an enterprise training platform for the cloud, specifically public clouds. We offer guided learning experiences on AWS, Azure, Google Cloud and all the surrounding methodologies and technologies that you need to know and your teams need to know in order to leverage the full benefits of the cloud," explained Alex Brower, VP of Marketing at Cloud Academy, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clar...
The IoT Will Grow: In what might be the most obvious prediction of the decade, the IoT will continue to expand next year, with more and more devices coming online every single day. What isn’t so obvious about this prediction: where that growth will occur. The retail, healthcare, and industrial/supply chain industries will likely see the greatest growth. Forrester Research has predicted the IoT will become “the backbone” of customer value as it continues to grow. It is no surprise that retail is ...